Vanliga frågor
Vi finns här för att göra ditt val enkelt. Vår erfarna kundservice hjälper dig gärna att hitta rätt oavsett om det gäller modell, leverans eller betalning. Du vet väl att det också finns massor av inspiration och praktiska tips bland våra artiklar? Där hittar du allt från regler kring attefallshus till vilken grund du bör välja och hur du monterar dörrar och fönster på rätt sätt.
Leverans
När får jag min leverans?
När får jag min leverans?
På orderbekräftelsen som skickas till dig vid beställning så står beräknad leveransvecka, normalt 4-6 veckor.
Hur vet jag att min leverans är på väg?
Hur vet jag att min leverans är på väg?
Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och då få närmare information om leveransen.
Vad ska jag tänka på vid leverans?
Vad ska jag tänka på vid leverans?
Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln.
Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.
Kan Vibostugan leverera utomlands?
Kan Vibostugan leverera utomlands?
Ja, kontakta oss för mer information.
Vilka leveranssätt erbjuder Vibostugan?
Vilka leveranssätt erbjuder Vibostugan?
- För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg med tung lastbil om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.
- Har du beställt ett av de mindre förråden 5 – 10 kvm så levereras förråden med bakgavellyft. Detta gäller Finnstorp och Jonstorp. Övriga stugor levereras med kranbil.
- Du blir aviserad innan leverans på det aviseringsnummer du anger vid köpet. Fraktbolaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på ca 3-4 timmar under för- eller eftermiddagen och det kräver att en mottagare kvitterar leveransen.
- För leverans med kranbil så aviseras du ca 1-2 dagar före leverans av transportören.
Kan Vibostugan leverera till öar?
Kan Vibostugan leverera till öar?
Ja, vid leverans till öar som saknar broförbindelse så avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt.
Vid önskemål om leverans till skärgårdsöar levererar vi till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
Var god och uppge om ni ska frakta vidare er leverans till en ö redan vid er beställning då vissa varor i så fall behöver emballeras på ett visst sätt.
Hur långt kan kranbilen nå vid lossning?
Hur långt kan kranbilen nå vid lossning?
Kranbilen har en räckvidd på cirka 10 meter.
Kan ni avvakta med att skicka min order?
Kan ni avvakta med att skicka min order?
Vi har möjlighet att flytta fram din leverans om inte leveranstiden på din orderbekräftelse skulle fungera. Meddela oss gärna så tidigt som möjligt i så fall så vi har möjlighet att planera in er order rätt i vår produktion.
Har du beställt en komplementbyggnad, attefallshus eller bolundare och transportören aviserar er för leverans så har vi viss möjlighet att flytta på leveransen, men kan då inte ge något exakt leveransdatum när ny leverans kan ske.
Har du beställt ett mindre förråd 5-10kvm så har vi tyvärr inte möjlighet att flytta fram leveransen om transportören aviserat er eftersom er order då redan lastats hos oss.
Jag har fått fel vara. Hur gör jag?
Jag har fått fel vara. Hur gör jag?
Kontakta oss på mail info@vibostugan.se och beskriv ditt ärende och bifoga gärna bilder så behandlar vi det och återkommer till dig inom 5 arbetsdagar.
Betalning
Vilka betalsätt erbjuder Vibostugan?
Vilka betalsätt erbjuder Vibostugan?
- Faktura 14 dagar (Under 150 000 kr)
- Bankgirobetalning (Över 150 000 kr)
När får jag min faktura?
När får jag min faktura?
Har du valt betalningsalternativ Faktura så skickas fakturan till dig när vi lastar din beställning.
Vilken betalningstid är det via faktura?
Vilken betalningstid är det via faktura?
Betalningstiden är alltid minst 14 dagar.
Kan jag flytta fram fakturans förfallodatum?
Kan jag flytta fram fakturans förfallodatum?
Nej, det går inte att ändra förfallodatum på fakturan.
Montering
Kan jag köpa till montering av min leverans?
Kan jag köpa till montering av min leverans?
Vi erbjuder för närvarande inte monteringstjänster. Däremot har vi tydliga monteringsanvisningar som du kan följa under din byggprocess.
Kan jag byta plats på fönster och dörrar?
Kan jag byta plats på fönster och dörrar?
Ja, modeller med stående panel levereras i färdigspikade väggsektioner som kan placeras efter eget önskemål. Undantag gäller för skjutpartier och dubbeldörrar, som endast kan placeras på gavlarna.
Kan jag få ritningar och monteringsanvisningar före leverans?
Kan jag få ritningar och monteringsanvisningar före leverans?
Dessa skickas normalt till närmsta ombud 1-2 veckor innan leverans. Finns även under respektive produkt på hemsidan.
Vilken snözon har era produkter?
Vilken snözon har era produkter?
Information om snözon finns under “Produktspecifikation” på respektive produktsida.
Reservdelar
Kan jag köpa reservdelar hos er?
Kan jag köpa reservdelar hos er?
Vi tillhandahåller reservdelar till produkter i vårt nuvarande sortiment. För utgångna produkter kan vi inte garantera tillgång till reservdelar.
Kan jag köpa till andra tillbehör hos er?
Kan jag köpa till andra tillbehör hos er?
Nej, tyvärr inte. Vi säljer endast fönster, isolering i sambans med ett stugköp.
Retur och Ångerrätt
Hur returnerar jag varan jag köpt?
Hur returnerar jag varan jag köpt?
Tillverkningsvaror, såsom komplementbyggnader, attefallshus och bolundare, kan inte returneras.
Kan jag avboka min order?
Kan jag avboka min order?
Önskar du avboka din order kan detta göras förutsatt att produktion ej påbörjats.
Collapsible tab heading
Collapsible tab heading
Fill in the text content of the collapsible item here. You can provide details and explanation for the question here.
Reklamation
Jag har upptäckt ett fel på min produkt. Vad gör jag?
Jag har upptäckt ett fel på min produkt. Vad gör jag?
Kontakta oss på info@vibostugan.se och beskriv ditt ärende och bifoga gärna bilder så behandlar vi det och återkommer till dig.
Min leverans var skadad. Hur gör jag?
Min leverans var skadad. Hur gör jag?
Om det upptäckts någon skada på produkten så kontakta oss på info@vibostugan.se. Beskriv ditt ärende och bifoga bilder på skadan så behandlar vi det och återkommer till dig. Är skadan noterad på fraktsedeln så bifoga även denna.
När behandlas min reklamationsanmälan?
När behandlas min reklamationsanmälan?
Vi behandlar ditt ärende så fort som möjligt, inom 5 arbetsdagar ska du fått en återkoppling från oss.